Antique flea market / 骨董市







こんにちは。
先日の私の魂の叫びのブログを読んでいただきありがとうございました!
おかげさまで新たな支援者様が現れました!
誠にありがとうございます!
しかしそれでもまだ目標額は遠いです。
『どーしようかなー』と迷ってる方は手軽な『ビール代』でお願いしまーす!

Hello.
Thank you for reading article of my heart’s cry on my blog.






さて、今日は一年半ぶりに骨董市へ行きました。
昨年の夏に行って以来です。
昨年の8月に古布を買いに行って、9月にフランス、10月から闘病生活となりそれから今日まで仕入れをしていませんでした。

Well, I came to small antique market at Sendai this morning.
It's been a while.
Last year, it was August that I went to this market last time.
And I went to France September, my son started hospitalization from October.
So I couldn't come here this one year.





やっと来れました。
ちなみにここは宮城県で昔からやっている小さな骨董市です。
歴史は古く、昭和59年から始まったそうです。今年で35年目って感じですかね。
ちなみにこの神社は1654年に建てられた仙台東照宮で、国指定重要文化財です。
関東圏の骨董市に比べるとこじんまりとした小さな骨董市です。

Finally I came this place again.
By the way, this small market began since 1984 , very old market.
And this temple was built at 1654.
This temple’s name is Sendai-Toshogu.
This is a nationally designated important cultural property.



さて今日の収穫したものはこれです。
昨年までは私はあまり古布を使わず、『ビンテージリメイクシリーズ』を作り続けていました。
しかしスーパーボロボロシリーズを始めてからさらに古布に触れる事になって、『こーゆー生地も欲しいなー』という事で、買い足しました。

Anyway these are fabric what I got today.
I was making often “VINTAGE-REMAKE series” till last year.
But I start thinking that I want to get more Japanese antique fabric when I started making "SUPER BORO BORO series" .


https://sasakiyohinten.blogspot.com/2019/10/i-have-to-reborn-it.html

今制作中のブッチャースモックにも使えるものがあります。
この捨てられた生地たち、
私の手を使って生き返らせますね!

I can use them to this Butcher's shirt.
I bring them back to life what use my sewing work!
Thank you!



コメント

このブログの人気の投稿

Power of sentence/文章の力

海外の雑誌に載りました。今週は秋まつりです。

古布衣と古道具