I have to reborn it! / 必ず復活させる。





こんにちは。
昨日からこちらのシャツの制作作りを行っています。
概要をインスタグラムに載せております.

Hello.
I started to making this shirt from yesterday,
I posted rough overview about this on Instagram. 





このシャツは20世期初頭のフランスのワークスモックシャツです。めちゃくちゃ汚いですよね。
なんでこんなに汚いか?
このシャツはお肉屋さんのシャツになります。『ブッチャーシャツ』とコレクターの中では呼ばれているものです。
これがとても汚く、そして誰も着たいと思わない事は私も重々承知しております。
『なんでこんな汚いものを仕入れてきたのか!』とお怒りも分かります。

私はこのシャツが大好きです。
このシャツはめちゃくちゃ働き、大事に使われて、そして役目を終えて、捨てられました。
捨てられたゴミとなりましたが、私はこのシャツに可能性を感じております。
私の『スーパーボロボロシリーズ』の経験や『ビンテージリメイクシリーズ』の経験が有れば、このシャツは生まれ変われると信じております。

This shirt was made in early 20th century .
It's French work wear.
As you can see, this is very very dirty.
Why is it so dirty???
Because this shirt was made for Butcher.
So almost collector calls this “Butcher’s shirt”. 
I know that everyone are thinking “ I don’t want to wear it. I hate dirty clothes! Why did you buy it ? ”.
I know, I know.
I understood these questions.

I love this shirt.
This shirt was worked very hard for Butcher, and this one was used carefully, and finished the role.
This shirt became garbage but I feel the potential of this shirt.
I believe that I can reborn this shirt.




きっとまるっきり別のものになっているでしょう。私もどーゆー風に完成するか分かりません。なぜなら完成形が思いついてないからです。それが私の縫い方の醍醐味。私自身も自分の力を楽しみながら縫っています。

I can't imagine the completion yet.
Always I don’t know my product of imagine the completion.
This is my sewing method .
So also I am looking forward to finish making this too.




https://www.instagram.com/vintagecustoman/


昨日、インスタグラムに載せてからたくさんの方からコメントいただきありがとうございました!ほとんど英語圏の方からでしたが、私の英文もちゃんと読まれている事にとても嬉しいです。
毎日1000文字くらいの英文に訳してる努力が少しずつ報われてきている気がします。
もともと英語に翻訳するのに、一時間近くかかっていましたが、今や20分程度!
コツが掴めてきました。
たくさんのコメントもお待ちしております!
今後もよろしくお願いします!

Yesterday, thank you so much for a lot of comment of Instagram.
I am so happy.
I am studying English everyday.
My efforts have been rewarded little by little.
I continue to try my best with that.
Thank you!


https://camp-fire.jp/projects/view/195995

ただいまクラウドファンディング 挑戦中。残り13日、よろしくお願いします!



コメント

このブログの人気の投稿

Power of sentence/文章の力

海外の雑誌に載りました。今週は秋まつりです。

古布衣と古道具