About Sasaki / 佐々木について





こんにちは。
クラウドファンディング開始まで残り2日となりました。
10日から開始致しますので、是非応援宜しくお願いします!
(小声:ちなみにスタートしてすぐにたくさんの方に支援していただけると、
成功確率がグッとアップするみたいなので、何卒。)

Hello.
My project of Crowdfunding will be start after 2 days.
Please check out!!!

さて、ブログにもだいぶ慣れてきましたので、改めて私について書きたいと思います。

Well, I'm getting used to blogging, so I want to write about me again.
私は佐々木貢です。
佐々木洋品店のオーナーで、
佐々木印の製作者のビンテージカスタマンです。
実は先日誕生日で、38歳になりました。
佐々木洋品店は5年前の11月に群馬県の高崎にお店としてオープンしました。
が、2年前に火事で全焼。
商品・作品・個人的な思い出を全て無くし、故郷の宮城県でネットショップで再スタート。
佐々木洋品店以前は2009年から2014年の佐々木洋品店がオープンするまでは東京の下北沢で古着屋を経営。
個人経営を始めてから今年で10年になります。
その前はいろんな古着屋で経験を積んで、知識を蓄えておりました。
そんなこんなで、私はアメリカ古着もヨーロッパ古着も大好きです。
私の作風のテイストがどちらかと言えば、ヨーロッパ古着との相性が良いので、フランスに買い付けに行ったりします。
アイデアが生まれたり、私のお直しが必要な服と出会えば、アメリカ古着でも他の国の古着でもお直しして、作品にしたいと思っています。

My name is Mitsugu Sasaki.
I am owner of Sasaki-Yohinten, And I am "Vintage Customan" on Instagram.
I am making clothes by vintage work wear.
Few days before was my birthday, I am 38 years old.
Store of Sasaki-Yohinten was start 5 years before with my wife, at Takasaki city Gunma.
But this store was burned 2 years before and closed.
We lost everything, product, vintage material, antique clothes, laptop, camera, memory of personal and more.
Then we back to my home town and re-started only web store of Sasaki-Yohinten.
Before that, we was run second hands store in Tokyo from 2009 to 2014.
We collected and sold US vintage wear and European vintage clothes.
So we love US vintage clothes, European clothes and various countries of vintage wear.
More before that, I gained experience and accumulated knowledge at various second-hand shops.
My product of patched clothes much to European work wear.
So I go to France for buying vintage wear.
If good idea is born, I will make clothes by US vintage wear or various countries of vintage wear.





そして今後の私の目標。
5年前の佐々木洋品店を始めた時から、私のInstagramでは英語で記し、Etsyで海外に商品を発送し、今年の初めからブログを英語と日本語どちらでも読めるようにしました。
少しでも私の考えが世界に届けば良いなと思い、勉強がてら進めています。
昨年、妻の作品はシドニーに展示されました。
そして先月からは私の作品がマルセイユ で展示されてます。
今後このようなチャンスがどれくらい迷い込んでくるか分かりませんが、その時のチャンスを活かせるため、日々英語の勉強と作品づくりに精を出したいと思います!
そして、Instagramや動画や音声SNSが流行ってる中、一番古いと思われるテキスト・文字の発信、つまりこのブログを辞めずに続けていきたいと思います。


My next goal.
5 years before, I started selling to oversea and posted writing by English on Instagram.
And this year, I started this blog that can read in Japanese and English.
Because I want to spread our store to worldwide.
Last year, product of my wife joined exhibition in Sydney.
And my products is joining exhibition in Marseille France.
I don't know how many opportunities I can get like that in the future.
I would like to make every effort to learn English and make works every day for get the chance!
And I want to continue writing this blog for spread my actions, feelings and thoughts.


どうぞ今後もよろしくお願いします!
Thank you.

コメント

このブログの人気の投稿

Power of sentence/文章の力

海外の雑誌に載りました。今週は秋まつりです。

古布衣と古道具