This is very hard work/やばい作業始めました




こんにちは。
昨日から調子に乗ってやばい仕事をはじめてしまいました。
フランスモールスキンワークジャケットがめちゃくちゃに破れていました。
これを今手術しておりますが、簡単にパッチワークで直せば良かったんですが、
何を間違えたか、私は刺し子で治すことにしてしまいました笑

Hello.
I started very hard work yesterday.
I missed it.
This is French vintage blue work jacket.
This jacket was broken very hard.
I am repairing by Sashiko, handwork...
Patchwork is easier than Sashiko.
But I chose Sashiko.





これは本当にやばくて、昨日10時間かけてこの3箇所が終わりました。

Yesterday, I took for repair 10hours.
And I finished 3 spots.

全体画像はまだお見せ出来ませんが、これで半分も終わってないです、やっと1/3といったところでしょうか。
ここまで来ると寝る間を惜しんで終わらせたくなりましたが、一旦昨日はここでストップしました。

I can’t show overall image of this jacket.
I finished to repair one third.
I wanted to continue repairing this one, but I have to sleep. (0:00 am)

リペア職人の方はきっとダメージがなかったかのようにお直しが出来るのだと思いますが、私はそういうのが苦手なので、ダメージが目立つようにリペアしています。笑
先日もブログで書きましたが、短所を長所に。

I think the professional of repair can repair s this jacket like beautiful.
But I am not good that, so I am sewing like SASAKI.
Before a few days I wrote this blog, weakness will be strength!

コメント

このブログの人気の投稿

Power of sentence/文章の力

海外の雑誌に載りました。今週は秋まつりです。

古布衣と古道具