Crazy Sshiko / クレイジー刺し子



こんにちは。
前回ブログで書いたジャケットが完成しましたので、
ご紹介します。

Hello.
I introduce about finished making work jacket that I wrote an article a few days before.


こちらです。
私はこれを「クレイジー刺し子」と名付けました。
「SUPER BORO BOROシリーズ」と比べても、劣らない激しさ。
私も一心不乱に、ひたすら縫い続け、30時間ちょっと。
左手は筋肉痛。肩こり。細かい縫い目を集中してみ続けていたので
頭痛が止まりませんでした。
体に負担がかかる作品は初めてです。笑

I named it "Crazy Sashiko" .
This jacket is as crazy as the SUPER BORO BORO SERIES.
I took time for making this one over 30 hours.
My left hand has muscle pain.
Stiff shoulder.
And my headache never stopped.
It was hard to sew without moving.





このジャケットはパリで見つけました。
1950年代前後にフランスで作られたジャケットです。
ブランドは「LE MONT St MICHEL」です。
私がこれを見つけた時、激しく破れた肩と袖を見て
「このダメージはかっこいい」と思いました。
そして、このダメージを刺し子で直した完成形が頭に浮かびました。

I found this one at Paris last November.
This jacket was made in France, I guess 1950's.
This jacket has label, "LE MONT St MICHEL" .
I thought when I found this jacket about "This jacket is very cool! ".
This jacket was broken shoulder and sleeves.
But I imagined that I could finish mending this jacket.




よくよく見ると、とにかくダメージだらけ。
30時間、直し続けるのは本当に大変でしたが、
「佐々木」はこんなクレイジーなこともできるんだよ!というのを
世界に示したいと思いましたので、意地でここまで出来ました。
ぜひチェックしてみてください!

https://sasakiyohinten.ocnk.net/product/3002

Anyway this jacket had many many damaged spots.
I took time 30 hours for this, but I can show this crazy work to worldwide.
Please check more detail on Etsy store.
Thank you!

https://www.etsy.com/listing/762000826/sasaki-jirushifrench-vintage-crazy?ref=shop_home_active_1&frs=1



コメント

このブログの人気の投稿

Power of sentence/文章の力

海外の雑誌に載りました。今週は秋まつりです。

古布衣と古道具