X-files/Xファイル




昨日Xファイル2018をやっと見終えた。
日本で放送開始したのは1995年、私が14歳の頃だった。
初回のエピソード1を観て、私は熱烈なファンとなった。このエピソード1は今までに何度観たかも覚えてないくらい繰り返し繰り返し観た。

Yesterday, finally I finished watching X-files 2018 on Hulu.
The X-files started Japan in 1995, I was 14 years old.
When I watched episode 1, I became big fun.
I watched the episode 1 over and over.



Xファイルは私の人生の教科書のようなものだった。好きなことを追求する主人公モルダーと、嘘を上手に隠蔽するスモーキングマン。綺麗事だけではこの世の中渡り歩けないということを早々に教えてもらったような気がした。

The X-files is my life textbook.
Mulder pursue favorite things, the Cigarette smoking man covers up all things. I was taught about life is difficult.



あれから25年、いまだにモルダーとスカリーが好きだが、スカリーがXファイル2018でおしまいということをネットニュースで見てショックを受けている。
モルダーだけでも良いから、ずーっとXファイルを続けて欲しいと日本の片隅から願っています。

25years since then, I still like Mulder and Scully. But I am so sad because Scully finished shooting in this series.
I hope that X-files continues forever even if only Mulder.






さて、今日は佐々木印のベストをご紹介します。

By the way, I introduce about this vest.



仕事着で着用されていたワークベスト。
コットンピケのようなウネウネした素材ですが、生地は厚手ではなく、柔らかいです。
もともとリペアされていた箇所はありましたが、足りないほどにダメージが進行していたので、私が佐々木印に改良しました。
宜しくお願いします!

https://sasakiyohinten.ocnk.net/product/2990

This vest was made for worker.
I think this fabric is cotton pique but not thick, very soft.
This vest was already repaired many spots, but damages were severe.
So I add many patches.
Please check detail on Etsy store.


コメント

このブログの人気の投稿

Power of sentence/文章の力

海外の雑誌に載りました。今週は秋まつりです。

古布衣と古道具