Sashiko / 刺し子


こんにちは。
ここ最近、私は縫いまくっています。
とにかく糸と針で縫っています。

Hello.
This week, I am sewing by handwork.
I use "Sashiko" thread and "For sashiko" needles.










私はこの刺し子の縫い方を綺麗に上手にしないように縫っています。
これがまた難しいです。
綺麗に縫う人には敵いません。
なぜなら私はめちゃくちゃだらしなく、適当な男だからです笑
先日もどこかに書きましたが、この私の悪い部分、短所な部分を
長所と捉え、ここを売りにしていこうと思っています。
きっとこの「下手さ」を「可愛さ」と捉えてくれる人がいるはずです。

My mending method is not beautiful.
I try not to sew beautiful.
Because I can't win those who sew beautiful.
I am not good at sewing delicately.
But I thought my weakness will be strength.
So I wish there is someone who liked my poor sewing skills.
Thank you!



コメント

このブログの人気の投稿

Power of sentence/文章の力

海外の雑誌に載りました。今週は秋まつりです。

古布衣と古道具