Farmer's skirt/農婦スカート





こんにちは。
本日は新作スカートのご紹介です。
作り立てホヤホヤ。

Hello.
I introduce this skirt today.
This is new my work.





この生地はフランスの約1世紀前に作られたチェック柄のコットン生地。
おそらく布団カバーかな?という大きめの生地でした。

This fabric is very old, I guess this fabric was made before 100 years in France.
I guess this fabric was used bedding.



フランスのアンティークの寝具といえばアンティークリネンが一般的でしたが、コットンのチェックでしかも藍染。
素敵です。

I have seeing a lot of French antique bedding of fabric, usually these are antique white linen.
But this is cotton, and indigo blue plaid.
This is very beautiful!




この生地を見つけた時『100年前の農婦が穿いていたようなスカート』を作ろうと思いました。
私は以前、こういうスカートを作っていました。

When I found this, I thought that 『I want to make a skirt that seems like Farmer’s skirt』.
Before, I have made these skirts.





これらは日本の古布を使い、『100年前のフランスで農婦が着てそうなスカート』を作っていました。
しかし今回は実際フランスのアンティーク生地を手に入れたので、それを作るしかないと思いました!

I made these skirts by Japanese antique fabric.
This theme is “A skirt that a farmer have worn 100 years ago in France.”
And this time, I got original French antique fabric, so I have to make Farmer’s skirt, I thought.



今回はウエストをゴムにしましたが、次回製作の際はウエストを紐にしようと思っています。なぜなら100年前より農婦はゴムを使用してないと思ったからです。

This time, waist is rubber. Because this is easy to wear.
But I will not use rubber if I make it next time.
Because I guess there is not rubber before 100 years.

コメント

このブログの人気の投稿

Power of sentence/文章の力

海外の雑誌に載りました。今週は秋まつりです。

古布衣と古道具