Looking back over this year / 今年を振り返る





こんにちは。
今年も残り10日になりましたね。
あっという間に一年が過ぎ去りました。
あまりにもあっという間だったので、振り返ってみようと思います。

Hello.
This year almost finish, remaining 10 days.
Time passes so quickly.
Looking back over this year.





1月
1月はブログをここに引っ越してきて、
日本語と英語の文章をスタートさせました。
最初は本当に苦労しました。
おそらく書き終えるのに1時間半から2時間をかけていました。
またこの頃息子はまだ入院中で、妻が付き添いをしてたので、私は1人で暮らしてました。1日15時間働き、5時間寝るという生活を送ってました。ちょっと狂ってましたね笑

January
I moved this blog site in January and then I started writing blog by Japanese and English.
This was very difficult, I took time 2 hours for finished writing an article.
And my son was hospitalization life with my wife, I was alone.
I was working 15 hours and was sleeping 5 hours. I was crazy.




2月
2月はなぜかこの頃にツィッターを始めました。1人でいる事が多かったので、いろいろ仕事のことを考えていたら、ずーっと迷っていたツィッターをやってみた方が良いなと思い、始めました。(数ヶ月後にやめました。)
February
I started Twitter.
But I quitted Twitter soon.
I spent alone a lot of time, so I was thinking a lot about business and more.
I decided to try anything if I wondered should do or not.



3月
3月には佐々木洋品店のYouTubeチャンネルを開設。動画編集を今のうちに慣れていた方が良いなと、これもツィッター同様でやるだけやってみようという事で始めてみました。
これはもっと動画を載せたいんですが、なかなかカッコよく撮れないし、編集に時間がかかってしまうので、あまり更新できません。。。

March
I started YouTube channel.
I thought about the video editing will be important in the future.
So I tried it.
It is very difficult the video editing and take a lot of time for it.
So I can’t upload many video on YouTube.



4月
4月からの佐々木家はやばいっすね。
4月からお店は休業。
娘が産まれました。
産まれたということで、妻は娘に、私は息子と入院生活スタート。
ここから6月まで病院生活。

April
This month was very very ....
It was beyond description about this month.
My daughter was born, this was very special thing. We are very happy!
So our life has to change. My son and I started hospitalization life, and my wife and daughter started normal life.
We started separate living temporarily.



6月
息子が2ヶ月間の一時退院開始。
新たに4人の生活がスタートしました。
この頃にマルセイユのおみせのマリアンヌキャットから展示会参加のオファーをいただきました。なのでこの2ヶ月間でスーパーボロボロシリーズを2着製作しました。
またこの頃は4人でいろんなところへ行きました。本退院すれば仕事や幼稚園など普通の生活が始まればいろんなところに遊びに行くことも出来なくなると思い、思い出づくりを。

June
My son and I left hospital, but only 2 month.
This was temporary discharge.
We started new life, a family of four.
About that time, I was invited to participating Wabi-Sabi exhibition from Marianne Cat.
So I was making 2 SUPER BORO BORO jackets for this exhibition.
This period, our family visited various places for making memories.
Because if we restart normal life, I have to work, my son has to go to kindergarten, we will be so busy. So we thought that “Now, we chance to making memories.”




8月
8月から2ヶ月間の入院生活開始。私がまた付き添いしての生活。息子はとても嫌がりましたので大変でした。ただこの入院生活も2ヶ月で終わると強い気持ちを持ち、2人で乗り越えました。2人ともストレスを抱えて、何度も衝突しました。

August
My son and I restarted hospitalization life.
He was shocked and he was angry everyday, also I had a lot of stress.
We said that “this life is only two month,
so we do our best! “




10月
そして本退院。
長い闘病生活を終え、ついに退院。
そして佐々木印の製作を再開。
入院中に考えていた『クラウドファンディング』を開始させて、資金集め。

October
Finally, we left hospital.
My son finished long fighting disease life.
He is very strong, I am proud of him.
Then I restart to making SASAKI-JIRUSHI.
And I started project of crowdfunding.
I was thinking this project during hospitalization life.



11月
目標20万円のクラウドファンディングに29万円集まり、フランスに買い付けの旅へ。

November
We were supported by crowdfunding that 290,000 yen for the target of 200,000 yen.
Thank you so much!!!


























こんな一年でした。
濃密とはまさにこのことでしょう。
佐々木洋品店は今まで2度の休業を余儀なくされました。
1度目は店舗が全焼しネットショップのみの運営に切り替えるのに3ヶ月休みました。
その後再開し、順調に進んでいたところに半年以上の休業。
そしてあと10日で再開までやってきました。

Our life of this year is this.
We spent a fullfiling time .
SASAKI-YOHINTEN has been closed twice.
First was burned store, then we closed three months.
Second is this year. We close over six months.
But we will reopen soon.



ここまでくると佐々木洋品店ってゴキブリのようなしつこさとしぶとさがあるなーって思いました。笑笑
佐々木洋品店はもうどんな逆境にも打ち勝てるチカラがあり、逆境が無ければどんどん進めそうな気がしてきました。

We don’t give up.
We are strong like cockroaches. :)
SASAKI-YOHINTEN has power to go anywhere.
We will back soon!!!

コメント

このブログの人気の投稿

Power of sentence/文章の力

海外の雑誌に載りました。今週は秋まつりです。

古布衣と古道具