2nd custom-order / セミオーダー2つ目






こんにちは。
昨日はお休みをいただいただいて家族で水族館へ行ってきました。
0歳の娘は特に興味を示さず、もうすぐ5歳の息子は魚や生物よりもオモチャにしか興味を示さず、結果、『これならオモチャ屋に行けば良かった』でした。

Yesterday, we had rest time and we went to aquarium.
My daughter(8 month) was not interested to fish and more.
And my son (almost 5 years old) was interested to toy of fish, he was not interested to real fish....
My wife and I thought that “ We didn’t need to come here, we should have gone to just toy store because aquarium is expensive.” 




さて先日、クラウドファンディングのリターンのパッチワークジャケットのセミオーダーの製作が終わりました。

Anyway, I finished making patchwork jacket for crowdfunding supporter before 2days.


こちらのジャケットのリクエストとしては『目立たせないパッチワーク』でした。
私は今まで、パッチワーク。目立たせるように作っていましたので、このリクエストはとても難しかったです。
そして出来上がったのがこちら。

I asked about request of patchwork jacket, he said “Inconspicuous patchwork.”
It’s very very difficult.
Always I have made patchwork wear like stand out.
And then, this is it.



今回、パッチワークのセミオーダーというものを正式に承ったのは初めてでした。
そして私が感じた事は、とても難しいという事。
今回の製作時間はいつものパッチワークジャケットと比べて倍近くかかりました。

This time, it was the first time that I had officially accepted a patchwork order.
I felt that it is very difficult. 
This production time has doubled compared to the usual patchwork jacket.




いつもなら何も考えずに作れますが、セミオーダーとなると考えてしまいます。
とても難しく感じましたが、私にとってもまた良い成長となり、新しい発見もありました。クラウドファンディングを行う時はまた企画したいと思います。

Always I don’t think about patchwork, I just mended them. But the made to order is different. I had to think about them.
This is very difficult but I could learn many things.
So I have to try when I do project of crowdfunding.





クラウドファンディングのリターンで製作するのは残り一つ。
最後のオーダーは『スーパーボロボロジャケット』。
頑張ります!

And last made to order is “SUPER BORO BORO JACKET” .
Do my best!

コメント

このブログの人気の投稿

Power of sentence/文章の力

海外の雑誌に載りました。今週は秋まつりです。

古布衣と古道具