Boro bag / ボロバッグ







おはようございます。昨日のバッグに対してのコメントやいいねなど、反応していただきありがとうございます!
そしてコメントの多さに驚きましたー!
コメントをいただけると、フォロワーの方の直の感想が入ってくるので嬉しいです。

Good morning!
Thank you for responded to bag when I posted yesterday. 
I was surprised about a lot of comments.
I am glad to hear that impression of all of you.



今までバッグ作りは『たくさんやってる人がいる』っていう理由で少し苦手意識がありました。
しかし私が今作っている『スーパーボロボロシリーズ』はかなり高額商品となりますので、なかなかみなさんの手元には届かず、さらに私も時間と労力と材料がかかるのでなかなか作れません。

スーパーボロボロシリーズが高額になってしまう理由は単純に『製作時間』と『材料費』がかかるからです。

製作時間は最低でも50時間はかかります。
仕入れている時間やクリーニングの時間も入れたらもっとかかるでしょう。

また生地も1着以上分の古布を使いますし、
縫い付ける事がまー大変です。
特に襟・肩・袖、ここがヤバイっす笑笑
という理由で、いろいろな意味でスーパーボロボロシリーズは高額になってしまいます。

I was not good to making bags.
Because there are many people make handmade bags.
But I was thinking about “SUPER BORO BORO series” .
These are very expensive.
So almost customers can’t purchase them, and I can’t make many SBB series. 

Why are they expensive ?
Because SUPER BORO BORO series take “Many time” and “Cost of fabric” .

The production time of SBB series takes at over 50 hours.
It will take more time if add time for buying and cleaning.

And I am using a lot of antique fabric to making SUPER BORO BORO series.
And there is very difficult things that sewing to collar, shoulders and sleeves.
Sewing to these spots are very difficult.



それに対してバッグはもう少しお手頃。
とは言っても、このバッグでも私は25000円から3万円で値段を考えております。
実際、これにもかなり時間を費やしています。これは縫うだけで30時間かかりました。
自分はもっと簡単に出来るつもりでしたが、それは甘い考えでした。笑

About price of bag.
I think this bag is little bit reasonable.
I’d like to set price around 25000JPY($230) to 30000 JPY($280) .
Actually I took time 30 hours for making this.

数回しか作った事がないバックなので、縫う手順の効率など考えるともう少し早く出来るかもしれません。
それにジャケット用に襟や袖がないので、縫う難しさでいうと、バックの方が圧倒的に簡単です。

I am beginner of making bag, so I will be faster to sewing when I experienced more times.
And bag doesn’t have collar and sleeves, so little bit easier than SBB series.




ちなみに私はこのバッグのボディには丈夫でなくてはならないと思い、フレンチワークウェアでも肉厚なコットンピケを採用。
サイズの大きいワークパンツから生地をもらってきました。

I was thinking about body of bag.
I think fabric must be thick.
So I used Cotton-pique from French vintage workwear, it looks like corduroy.




そしてスーパーボロボロシリーズで出てしまうハギレをメインに使って縫い付け始めたという事です。
時間は結構かかりましたが、ジャケットやコートほど難しさはなく、生地も大量に必要なわけではないので、少し手軽な値段で、皆様にご提供出来ればとか思っています。

And then as always I patched Japanese antique fabric.
It took long time but not difficult than making clothes.
And I don't need large amount of fabric than making clothes.
I would like to offer it to everyone at a little reasonable price.
I will sell this bag on Etsy when our web store reopened January 2020.

コメント

このブログの人気の投稿

【閲覧注意】カブトムシのカゴに!

Power of sentence/文章の力

海外の雑誌に載りました。今週は秋まつりです。