Back to Japan/帰国しました





こんにちは。
そしてお久しぶりです。
2週間ぶりの更新となりますね!

Hello.
How are you???
I'm writing an article for the first time in two weeks.



11月10日から買い付けの旅に出て、無事に21日に帰国しました。
今回はフランスをまわりました。
パリを中心に南フランスへ行き、ノルマンディー地方にも行き、国境を超えてロンドンまで行ってきました。

I went to trip for buying antique fabric and clothes from 10 November, and then I came back to Japan 21 November. 
I visited many city in France.
Paris, South France, Normandy , and I went to London across the border.



ロンドンは買い付けというよりも知り合いとミーティングするために行ったのですが、急遽予定をキャンセルされて、無駄足になってしまうという状態に。
昔の余裕のない私ならキレまくっているところですが、いろいろと壁や山を乗り越えてきた私はそれくらいじゃーもう怒りません。
『あー、無駄になったけど、良い観光できたなー』という仏の顔を持ち合わせておりました笑笑
これはには私も驚きました。
結局ロンドンの街を散策し、ビッグベンを見て、セントジェームズパークを散策し、バッキンガム宮殿を見て、大英博物館を見て…。
歩き疲れて駅でビールを飲んでフランスに戻りました。

Why I went to London? 
I didn’t buy antique fabric, for meeting a friend.
But he suddenly stopped coming to London. He couldn’t come for some reason.
So I have free time suddenly.
I visited Big ben, Buckingham Palace, Saint James Park, British Museum and more. I took some beer in London station , and them I came back to Paris.

さて、今回の旅はいったいどんな感じだったか、そして何を得られたか、ご報告致します。

Anyway, this trip was very good!
So I gonna to report.



まずはマルセイユでの展示会からのお話。
『マリアンヌキャット』という、マルセイユで30年以上やってるお店からお話を受けました。
ここのお店のオーナーさんは今まで何百人という日本人デザイナーに声をかけてきたとの事。ヨージヤマモトやイッセイミヤケの服も昔は取り扱っていたそうです。
そんなお店に声をかけていただいた私は光栄に思い、メールをもらった時、即座に『はい、やります』と答えました。
メールをもらった時はまだ息子と闘病生活をしていた頃でした。

First, about Wabi Sabi exhibition at Marseille.
I have received an email from “Marianne Cat” about that before 4 month.
This store is running from about 30 years before.
I heard that the owner of this store met over 100 Japanese designer so far.
This store sold Issey Miyake and Yoji Yamamoto before.
I was very honored when I received email.
So I just said “ I want to join !” . 














マルセイユに到着した私は
そのお店に行き、展示スペースを見せてもらいました。とても素敵にディスプレイされて、ほかのアーティストの作品もたくさん並んでいました。

I arrived at Marseille, and then I visited “Marianne Cat”.
This store is beautiful , amazing store.
And works of other artists are wonderful. 
I am proud that my works exhibited here.





本当に素敵なお店。
この展示会は11月30日まで。残り1週間です。
ぜひ行ってみてください。

The period of this exhibition “Wabi Sabi” almost finish, until 30 November.
Everyone should go there! 
Thank you.



コメント

このブログの人気の投稿

Power of sentence/文章の力

海外の雑誌に載りました。今週は秋まつりです。

古布衣と古道具