SBB JACKET Oct 2019 Ver/ スーボロジャケット 新作






こんにちは。
私の住んでいる地域では台風の被害はほとんどありませんでしたが、
皆様のところではいかがでしたか?
ニュースでは悲惨な状況を映されており、大変心が痛む思いです。
少しでも早い復興を願っております。

Hello.
My family didn't have trouble by typhoon.
But Japan was damaged a lot area.
Please be careful and I hope for an early recovery.






縫い終わったこのジャケットを洗濯しまくって、
ほつれや強度をチェックし、
そして完成しましたのが、こちら。

I finished to sewing this SUPER BORO BORO jacket.
I washed this one, and then I recheck damage or ragged thread spots.
And here is the completed product.




今回は藍染カラーの他にどうしても入れてみたかった茶色っぽい色。
This SUPER BORO BORO JACKET has indigo color and brown color.





今回はフランスの1960年代頃のワークジャケットに
藍染布と茶色の麻を縫いあわせました。
そして私がどうしてもやりたかったもう一つのこと。
それはこれとのコーディネート。

The body of this jacket is vintage French chore jacket, 1960's.
I patched antique indigo cotton and vintage brown hemp to this one by handwork.

And this is what I really want to coordinate with this jacket.





8月に製作した「スーパーボロボロベスト」とのコーディネート。
This vest is "SUPER BORO BORO VEST Aug 2019 Ver"









めちゃくちゃかっこいい2ピースになりました!!!
休業中だから出来ることですね!
販売時期は新年1月にオンラインショップに登場すると思います!
それまで自分でも宣伝用と最終チェック用として少し着用してみたいと思います。
どうぞお楽しみに!

I love this coordinate!
I will sell these product January next year.
Until then, I will try to wear it a little and see if there are any problems.
Please look forward to it !
Thank you!



コメント

このブログの人気の投稿

Power of sentence/文章の力

海外の雑誌に載りました。今週は秋まつりです。

古布衣と古道具