Diary



こんにちは。
お久しぶりです。
4月1日が最後の更新でした。
あれから3ヶ月経ちました。
佐々木洋品店が一時休業に入り、同じく3ヶ月。
佐々木ファミリーは元気でやっています。
インスタグラムやfacebookでも更新しておりましたので、
もし見忘れていた方はぜひそちらも見て下さいね。

Hello.
I haven’t seen you for a long time.
How are you???
My last post was 1st April. 3 months have passed since then.
My family is fine.
My wife and I are posting on Instagram and facebook,
if you don't check yet, please check them.

https://www.instagram.com/vintagecustoman/


https://www.facebook.com/sasakiyohinten


さて佐々木洋品店史上やばい期間に突入した4月、何が起きていたかというと。。。

Anyway, for the past 3 months, we have had various things.




4月頭から息子は入院していました。
そして付き添いで妻も入院しておりました。
妻の出産予定が4月中旬でしたが、予定よりも一週間早めに産まれてきた娘。
母子ともに無事でした。
その後は息子に私、娘に妻という家族離れ離れの生活がスタート。
ちょうどこの頃にこちらの雑誌から連絡がきました。

My son has been in hospital since the beginning of April.
And my wife was at the hospital with son.
My wife's birth schedule was in mid-April, but baby was born a week earlier than planned. Both the mother and daughter were safe.
And then, we were separated, son & me in hospital , wife & daughter.
At that time I got DM on Instagram from this magazine.


TROVE。
イギリスのマガジンです。
こちらのインタビューをインスタ経由で受け、掲載していただきました。
入院中だからこそ、SNSの有り難みを感じられました。

It is a British magazine.
I received this interview via Instagram.
I was able to feel the appreciation of SNS just because I was in the hospital.

5月に入り、息子の治療も一段落ついたものの、副作用の効果がなかなか抜けず・・・。
5月中旬にやっと一時退院にこぎつけました。

In May, the treatment of my son was almost finished , but the side effect is too bad.
We were finally discharged from the hospital in the middle of May.


息子は一時退院したものの、副作用の効果で体型と顔が一時的に変化。
7月現在では元に戻っていて一安心です。
そういえば5月にはVriskoさんの協力のもと
「東京蚤の市」に出品。

He could discharged temporarily, 
but his body and face changed temporarily due to the side effect.
As of July, the side effects have disappeared.
We are so happy.
By the way in May,  we were able to sell in "Tokyo Nominoichi" with the cooperation of Vrisko.


Vriskoさんのおかげで佐々木洋品店が
また東京蚤の市に出品できて嬉しかったです。
5月中旬の一時退院後、4人家族の新しい生活がスタート。
佐々木洋品店はただいま一時休業中。
息子が本退院する予定の10月以降には仕事を再開するため、
5月・6月・7月はいろんなところへ遊びに行こうとなり、
とにかく色々行きました。

Vrisko, Thank you so much.
I appreciate your help!!
After a temporary discharge in mid-May, 
we started new life of 4 people.
SASAKI YOHINTEN is temporary close.
I will restart making clothes and other after October when my son is scheduled to leave the hospital.
So now this 3 months is big vacation for our life.
We went to a lot of different places.




東北大学総合学術博物館
Touhoku University museum




仙台うみの杜水族館
Aquarium



仙台藩花山村寒湯番所跡



隣町の川


岩手県・達谷窟毘沙門堂
Iwate/Takkokunoiwayabisyamondo


田園


岩出山・旧有備館
Miyagi/Kyu-Yubikan


岩手県・中尊寺
Iwate/Tyusonji



山形県・銀山温泉
Yamagata/Ginzan-Spa


山形県・銀山温泉
Yamagata/Ginzan Spa


宮城県・栗原市金成歴史民俗資料館
Miyagi/Kurihara


宮城県・栗原市金成歴史民俗資料館
Miyagi/Kurihara


宮城県・万葉の森
Miyagi/Ohira


宮城県・八木山動物園
Miyagi/Zoo


宮城県・八木山動物園
Miyagi/Zoo


宮城県・登米町教育資料館 (旧登米高等尋常小学校)
Miyagi/Tome


宮城県・登米町教育資料館 (旧登米高等尋常小学校)
Miyagi/Tome


宮城県・登米町教育資料館 (旧登米高等尋常小学校)
Miyagi/Tome


岩手県・幽玄洞
Iwate/Yugendo


福島県・須賀川
Fukushima/Sukagawa


福島県・円谷英二ミュージアム
Fukushima/Tsuburaya Eiji museum


宮城県・鬼首
Miyagi/Onikobe


宮城県・鬼首
Miyagi/Onikobe


宮城県・鬼首
Miyagi/Onikobe



岩手県・えさし藤原の郷
Iwate/Esashi Fujiwaranosato


色々行き過ぎたので、かすかな思い出しかありません。笑
そして疲れが溜まったせいか、息子は風邪を引いてしまいました。。。
その風邪は赤ちゃんにまで・・・。

We went to many many places.
But my son caught a cold after went to last place.
And also my daughter caught a cold....


またこの一時退院中は週に二回は病院に通院し、
異常ないかを検査しております。
それをしながら遊んでいて、
さらに私は早朝5時に起きて、
これを作っていました。

And this period, I made 2 SUPER BORO BORO JACKETS.


スーパーボロボロシリーズです。
6月に「紅白バージョン」を作り、1着目を終えたあとはすぐに2着目に。
出来上がりまでの動画をYouTubeにあげていますので
ぜひ観て下さい。

I made "White & Red version " in June, and then I made " indigo mix version" in July .
Please check my YouTube channel.
You can see the process of changing the jacket.









なぜこんなに忙しくしていたかというと。。。
Why I was busy this period ?


実はインスタグラムにニューヨークのお店の人からDMが届きました。
その方から「うちのお店で買わせてくれないか?」という連絡でした。
私はとても嬉しく、「もちろんいいよ!」と即答。
そして、今休業中で、本格的に製作再開は来年になるということも
伝えました、しかし最終的には作品の値段の部分で折り合いがつかずに決裂。。。
「あーー、残念だなー・・。」と断られてショックを受けていた日に
またインスタグラムから通知が来た。
その人はフランスのお店の人だった。
「秋に展示会をするけど興味ない?」という連絡だった。
「捨てる神あれば拾う神あり」だった。
この人にももちろん即答で「OK」した。
そして、この人とはうまく話が進み、
この人の展示会が少しでもよくなれば良いなと思い、
私の渾身の作品のスーパーボロボロジャケットを2点作った。
こちらのお店とスケジュールはまた今度お話しします。

Actually I got DM from shop's owner of NYC on Instagram.
That person said " If you OK, I want to buy your item." .
I was so happy, then I replied " OK! OK! " .
But, the negotiations broke down at the price of the product.
I was so sad.
The day I was refused, I got DM from other person.
That person is store's owner in France.
"I have plan that exhibition this Autumn. If you like this, let me know."
I thought "When one door shuts another opens." .
I said " YES! I like your plan !".
So I was making 2 SUPER BORO BORO JACKETS this period.
Because I thought it would be good if this exhibition could be better by my product.
I will post this exhibition information next time.


と、この3ヶ月間色々ありました。
あと3週間すれば、また息子は再入院します。
息子と一緒にまた私が付き添いし、そして妻は娘と。
家族離れ離れですが、次の入院は約2ヶ月間。
これが終われば本退院し、通院治療となります。
無事に入院治療が終われば、来年の再開に向けて、色々準備を始めようと
考えています。
またクラウドファンディング する予定です。
その時はぜひ宜しくお願いします。

またブログの更新は2ヶ月後になると思いますが、
インスタグラムはストーリーズなども更新していますので、
色々ちょくちょくチェックして下さい。

Anyway this period had various things.
My son will be hospitalized again in 3 weeks with me.
The next hospitalization period is 2 months.
When next hospitalization period finished, it will be outpatient treatment.
After discharge, I am planning to start preparing for the next year's resumption.

I can't write blog everyday.
But I will post Instagram often.
Please check it!
Thank you.

今後もどうぞ宜しくお願い致します!


コメント

このブログの人気の投稿

Power of sentence/文章の力

海外の雑誌に載りました。今週は秋まつりです。

古布衣と古道具