Writing thing/書く事





こんにちは。
いつもブログを読んでいただき誠にありがとうございます!
昨日、佐々木印の作品の発送を終え、
後の一週間ちょっとはブログを書いたり、SNSを更新したり、
お買い上げいただいた商品の梱包と発送を3月31日まで続ける事です。

Hello.
Thank you so much for always reading my blog!!!
Yesterday, I shipped "SUPER BOROBORO HANTEN OF SASAKI-JIRUSHI".
During about 1 week, I will write this blog, post SNS, pack and ship stuff to bought customer and other work.

そんな中、昨日妻からこんな事を言われました。
「毎日よくブログ書けるよね?」
と言われました。

By the way, my wife said to me yesterday.
"Why do you write blog ?"

確かに作品を掲載することもなくなり、何を書けばいいのか?
と、普通に思うのですが、でも探すと意外となんでも書くことがあるんですね!

Certainly I don't need to post SNS because I don't do work now.
This is normal answer, but I don't think so.
There are many things I can write in my life.


例えば、上の写真。
For example, look at the picture above.

最近、やっと春になってきたので早朝ジョギングを復活させました。
去年から始めていたので、フランス買い付けの時も
パリを走ってきました。
以前はジョギングしながら、ブログのネタを考えたり、
デザインを考えたりと、一人で考える時間に使っていましたが、
今は仕事とことを考えても、始めることが出来ないので、
今は昔ながらの風景や侘び寂びを感じる風景を撮影して、
インスタグラムのストーリーやツイッターにあげるようにしてます。
なので、この風景を探すために少し多く走ったりします。笑
なので、このことも今後ブログに書けます。

Recently, spring has finally come, so I re-started early morning jogging.
While jogging, I used to spend time thinking about blog, designing of product and more.
But now, I don't think about work, because if I think for work, I can't run good idea now.
So now, I am taking pictures of old-fashioned scenery and Wabi-Sabi.
And I post these pictures on Story of Instagram and twitter.

あとはYouTubeに投稿し始めたこと。
And I can write blog about started YouTube.



なかなか再生回数は増えませんが、まーそう簡単なことでもないと
思っていたので、がっかり感もなく、
逆に向上心しかありません。

The number of views does not increase easily, but I know.
This is not easy. So I can be ambitious.


佐々木洋品店チャンネルとは別に
息子と怪獣おもちゃでYouTubeチャンネルを作りました。
こっちは世界に日本の「怪獣=Kaiju」文化を広めたいのと、
私と息子の社会勉強がてら作っています。
2020年には5Gの世界が来るので、画像の時代から動画の時代に変わると思います。
なので、今のうちに動画製作に関わっておくと、
これからの世界も楽しめると思いました。
ただ、視聴回数が2回とか5回とか、まーやばい悲惨な状況なので、
目下研究中。

I made other YouTube channel with my son.
This channel is not fashion, this is Toy's video.
I want to tell to worldwide about culture of Japanese Kaiju.
My son and I studying about YouTube society.
5G era is coming 2020, I think it will change from the age of images to the age of videos.
So we are training for make video.
But the viewing frequency is no good situation. . .
I am studying it.



これが問題のチャンネル。笑
This is channel ...



と、まー闘病中の息子と妊娠中の妻がいる中で、
色々と挑戦し、これからの子供達の道しるべになれればいいなと思います。
今までは「完成品」のものを発表するのが当たり前でしたが、
このチャンネルも、佐々木洋品店チャンネルも完全に不完全で、
全ては手探り。
それでも私は「挑戦」を大事にしたいです。
失敗=恥の時代は終わりましたね!

Anyway, I think it would be nice if I could have many challenges with a fighting son and a pregnant wife, and be a guide for the children in the future.
It was only natural to announce "finished products", but now is different.
This Kaiju channel and Sasaki-channel are incomplete.
I think that important is "challenge".
"Failure = Shame" is over!!!
Thank you.



コメント

このブログの人気の投稿

Power of sentence/文章の力

海外の雑誌に載りました。今週は秋まつりです。

古布衣と古道具