Hanten Jacket/半纏ジャケット





こんにちは。
とうとう完成した「スーパーボロボロジャケット」を
先ほどネットショップに掲載しました。
ぜひご覧くださいませ。

Hello.
Finally, I finished making "SUPER BORO BORO JACKET".
And I listed it on Etsy store.
Please check it.







今回のネーミングに新たに「半纏」と付きました。
半纏といえばこの黒の衿っぽいのが特徴。
最初製作してる段階では全く衿について考えていませんでした。
今回のジャケットは比翼仕立てを使用しておりましたので、
ボタンを付け方をどうしようかと最後の最後まで迷っておりました。
そして途中、紐で結んでみてはどうだろうと、紐を作り一度縫ってみました。
そして、紐を結んでいる状態で洗濯し、強度を試してみたところ
破れてしまいました。
古布なので、紐には不向きだったみたいです。
「どうしようかなー」と考えた私は、ふと「はんてん」を思いつきました。
それと、「日本っぽさ」を考えて、
この黒い布のパイピングで衿っぽく見せ、そして半纏っぽいジャケットに
しました。
半纏を思いついたのが昨日の朝で、昨日の昼に縫い終えて、洗濯を何回かして
ダメージもなく大丈夫だったので、商品公開しました。
ぜひ宜しくお願い致します!



The name of this jacket is Super Boroboro "HANTEN" jacket.
Hanten is Japanese traditional jacket for Servant of Edo era.
The feature of the Hanten is piping of black.
I didn't think about piping of black when make it at first.
I was wondering how to put the button to the end, because I used the jacket of fly front this time.
I wonder how straps ? I thought. 
And I made straps on the way and sewed.
But straps were torn when while washing.
I thought again about this.
I came up with Hanten.
I came up with Hanten yesterday morning,
and I sewed black piping yesterday afternoon,
and then I washed it and recheck it.
There is not damages this jacket, so I released.
Please check out!!!



コメント

このブログの人気の投稿

Power of sentence/文章の力

海外の雑誌に載りました。今週は秋まつりです。

古布衣と古道具