Boro Ties/ボロネクタイ



こんにちは。
本日ネクタイを3点掲載しました。
そして掲載して数分後に、2点売れました!
残り1点、よろしくお願いいたします!!
(ブログを書いてる途中に完売しました。)

Hello.
I listed 3 ties on Etsy store.
And then 2 ties were sold out after a few minutes.
And 1 tie was sold out after 30 minutes.

昨日に引き続き、洋服以外の作品。
自分たちも何か新鮮さを感じる服飾雑貨アクセサリー。
今後もぜひたくさん作りたいと思いきや、今の状況ではすぐに製作できないので、
この気持ちは来年まで心に秘めておこうと思います。

Continuing from yesterday, I posted stuff other than clothes.
Fashion goods and accessories make us feel fresh.
I want to make more goods and accessories but I can't now.
So I think that this feeling will be kept in my mind until next year,
and I will definitely make them.


さて、今月末で一旦休業しますが、
今月もまた「スーパーボロボロシリーズ」を製作予定です。
今月はなかなか製作時間を取れるかどうか分からないんので、
早めにということで早速製作開始しました。

By the way, our store is close from end of March to December.
We are very busy this month, but I want to make "SUPER BORO BORO series".
I don't know that if I can get enough production time.
So, I started SUPER BORO BORO series immediately.

今回のベースとなるジャケットはこちら。

I will transform this to SUPER BORO BORO JACKET.





前回同様、ドイツのワークジャケットです。
ただ今回は比翼仕様となっていますので、ボタン留め部分のデザインを
少し変更しようかなと考えております。

This jacket is German work jacket as before.
But this time is fly front design.

おとといの朝、早く起きて数時間製作しました。
In the morning of 2days before,
I got up early and I made this a few hours.



現段階ではこんな感じになっています。
今回もまた天然藍染古布をメインに当て布していこうかと思っていますが、
途中で180度変更する可能性もありますし、
90度くらいに変更するかもしれません。笑

I think that I will use what main of fabric is indigo cloth this time.
But I don't know, I may change this plan.

スーパーボロボロシリーズの良さは、誰もまだ完成形を知ることがないことです。
それは私でさえ、最終的にどうなるか分かりません。笑
途中で藍染古布がなくなったら、急に真っ赤な生地を使うかもしれないし、
ストライプの着物の生地を使うかもしれません。
本当に何ができるか分からないことが、私にとってとても面白く、
ブログにも報告しやすいです。
今後の進捗情報もぜひチェックしてください。

The goodness of "SUPER BORO BORO series" is that nobody can know the completed form yet, of course even me.
If indigo fabric lost on the way, I may use a red fabric or I may use striped  fabric but not sure.
What I can't imagine about finished form is fun.
Please check progress information in the future.

明日は息子と一旦病院に行ってくるので、SNSはお休みです。
明後日月曜日にまたブログやインスタ、オンラインを更新します。

Tomorrow, My son and I have to go to hospital,
so I stop SNS.

See you Monday.
Thank you.





コメント

このブログの人気の投稿

Power of sentence/文章の力

海外の雑誌に載りました。今週は秋まつりです。

古布衣と古道具