Tie/ネクタイ


こんにちは。
今日も縫いまくって、
作品を製作し続けております。
昨日もあれから10時間縫い続けましたが、
今回挑戦している作品にとても悪戦苦闘。

Hello.
I am sewing for hours , this 3 days,
I am making new products of SASAKI-JIRUSHI .
Yesterday, when after I finished wrote blog,
I kept to sew it 10 hours.
My challenge of new products is very difficult.


今挑戦しているのはネクタイです。
「SUPER BORO BORO TIE」と言うべきでしょうか?
それともそこまででもないかな。。。
ネーミングはただいま考え中です。

It is tie that I am challenging now.
I should to say " SUPER BORO BORO Tie" ?
Or not enough for SUPER BORO BORO ?
I am thinking about tie's name.

なぜ今回ネクタイを作っているかと言うと。。。。
実は私、去年の春くらい、およそ1年くらい前に
「カジュアルなネクタイをBOROで作りたい」と思っていました。

This time, why do I make tie ?
Actually I have thought that " I want to make tie of Boro fabric" before 1 year.

それでネクタイの型紙を買い、いざ作ってみると・・・。
ネクタイって作るのがめちゃくちゃ難しい!
私には向いていない!
と思って、サンプル2本を作ってやめていました。笑

Then I bought tie pattern, and I make this...
It is very difficult that making tie.
This jobs isn't for me.
I think that I have stopped after made 2 samples.

なぜ難しいかと言うと、
私、定規・アイロンを使うことがとにかく苦手です。笑
紙の上にですら、綺麗な正方形を定規で書くことが出来ません。笑
絶対にミリ単位でずれます。笑
10cm四方の小さいものなら出来ますが、
100cm四方の正方形を書けるかどうかって言ったら、
私は綺麗に書けないでしょう・・・。

Why it is difficult for me...
I'm not good at using ruler and iron.
Even on paper, I can't write beautiful squares with a ruler...
I can write square of 10cm,
if I say whether I can write a 100 cm of square, I will not be able to write accurately.

ネクタイ製作にはそれくらいの器用さと緻密さが必要であると
気づき、やめたのでした・・・。

I noticed that dexterity and precision are necessary for make tie, I stopped ....
I don't have precision.

それから約1年後。
ふとサンプルを見つけて、
「あっ、上から刺し子をしまくってやろう!」と
思いましたので、今回ネクタイを作ることになりました。
そして、この作品は今後作ることはないと思います。
なぜなら、ネクタイの原型を作れないので・・・。
もっと違った新しい形のネクタイを作るかもしれませんが、
定番の形のこれはこの2本が最後です。

After 1 year.
One day, I found 2 tie of sample.
I thought, "Let's sew a lot of by Sashiko" .
So I am making them this time.
And I think that these products will not be made in the future.
Because I can't make tie of base.
But I will make different design of tie.

完成しているようで、どうも私の中で納得いってないので、
もう少し刺し子を増やし、当て布も増やし、
洗濯してから掲載したいと思います!

I want to sew them more,
and when I finished sew them, I will wash them.

ちなみにネクタイってシルクとかでツルツルの素材で作ることが普通ですよね。
私はツルツル素材が苦手なので、コットンを使用しております。
なのでネクタイなのに、ザブザブと洗濯機で洗えます!
乞うご期待!

By the way, fabric of tie is almost made by silk.
But these tie are cotton.
So we can wash by washing machine.

(明日は息子と妻を迎えに行く日なので、ブログやSNSはお休みです。)
(Tomorrow, I will puck up wife and son to hospital. I stop SNS. )

Thank you!


コメント

このブログの人気の投稿

【閲覧注意】カブトムシのカゴに!

Power of sentence/文章の力

海外の雑誌に載りました。今週は秋まつりです。