Tax return/確定申告



こんにちは。
三日ぶりの更新ですかね。
二日もブログを休むと、本当に久しぶりな感じがします。
ところで、この二日間、オンラインショップもインスタグラムも
更新しておりませんが、何をしていたか。。。

Hello.
It's been 3days since I wrote my blog.
It really feels like a long time ago when I stop to write my blog for two days.
By the way,  I also stopped to list item on web store and Instagram.
What was I doing ?

日曜日は息子と妻を病院に送り、帰宅後から昨日の夕方まで
確定申告の準備をしておりました。
そして今朝、提出してきました。
私史上一番早く提出してきました。2月中に提出したことは一度もありません。笑

Sunday, I sent my son and my wife to the hospital.
(They are staying from Sunday to Thursday.)
And I back to home, I started to preparing Tax return.
I finished it on Monday evening.
And I handed in the document of tax return to tax office this morning.
According to my experience, I handed in it fastest.

私は基本的に面倒くさがりなので、期限が近づいてこないと
提出準備をしません。笑
3月15日がXデーなので、毎年3月10日から15日の間に行います。笑
ですが、今年は息子の入院や妻の妊娠もあるので、
少しでも早く終わらせておこうと、
SNSをストップさせて申告準備をしておりました。

Basically I am so lazy, always I did not prepare unless the deadline is coming.
The deadline of Japanese tax office is 15th March.
Every year I handed in document of tax return from 10th to 15th March.
But this year is different.
My son is fighting to disease, my wife is pregnant.
So I have to finish it quickly.

おかげさまで、昨日の夕方には終わったので
縫い物の仕事も取り掛かり、
今日のブログを書き終えたら、また10時間縫いをする予定です。

Anyway I finished hand in tax return.
I will make new product today and tomorrow.
I will keep to sew over 10 hours.

明日も縫い物に集中しようと思いますので、
オンラインショップの更新は控えます。
今週は金曜日に佐々木印の作品を掲載しようと思いますので
宜しくお願いいたします。

I can't list web store today and tomorrow,
I will list new stuff on web store this Friday.
Thank you!

コメント

このブログの人気の投稿

Power of sentence/文章の力

海外の雑誌に載りました。今週は秋まつりです。

古布衣と古道具