Before 100 years/100年前


こんにちは。
週末はいかがでしたか?
Hello.
How was weekend?

私は昨日はネット&SNSの更新をせずに
ひたすら縫いまくっておりました。
パッチワーク系アイテムと古着のリペア作業を進めております。
が、「スーパーボロボロシリーズ」の製作にはまだ始められていないんで
ちょっと焦っております。
なかなか仕事が進んでいないのには理由があります。
今は息子が一時退院中のため、3人で暮らしています。
息子はとにかく「遊ぼう」というワードを一日100回は使っているかもしれません。笑
それくらい、彼は「遊び」に執着し、そして日々成長しています。
彼の「遊び」についていくのがやっとですが、彼のペースに負けない様に
頑張ります!
という一時的な幸せな生活を送っているので、
仕事のペースはスローペースとなっています。
現にこのブログを書いている最中も、息子は私の足に乗り、
私はパソコンを使ってブログを書き、彼はiPhoneでYoutubeを観ています。
そして妻は、手書きでノートに何やらアイデアを書き綴っています。
妻のアイデアノートは基本的に「佐々木印」に対してのアイデアです。
一体どういうものが考えられて、どんなものに作品化されていくのか、
楽しみですね!

I stopped posting SNS and web store, because I was making "SASAKIーJIRUSHI” all day.
I am progressing to make of patchwork stuff and repair vintage clothes.
But I can't start to making "SUPER BORO BORO series" for this month .
I have to hurry my works.
There are reasons why my work is very slowly.
Now, my son is temporarily discharged, so we live by three people.
My son may use the word "Let's play" about 100 times a day.
He is desperately desires to "play", and he is growing day by day.
I have to do my best for his "play".
We are temporarily living a happy life.
Even I am writing this blog while, my son is sitting next to me, I write a blog using a laptop, and he is watching Youtube on my iPhone.
And my wife is thinking idea, and she is writing idea on note.
Her idea is for "SASAKI-JIRUSHI".
We are looking forward to her idea is completing to products.

本日は、昨日アップ出来なかったというのと、明日も出来ないので、
4点の商品を更新しました。

I listed 4 stuff on Etsy store.




















これらは全て約100年ほど前のものと推測されます。
とにかく古いんですが、素朴であり、温かみがあり、
そして機能性が備わっています。
ぜひこれらをチェックしてみてください。

These stuff are very old, I guess they were made by 100 years ago.
They are old and they have rusticity, history, and functionality.
Please check them on Etsy store.


では私はこれから息子の「遊ぶ」ので、この辺で失礼いたします。
So, I will "play" with my son after I finished write this blog.
Thank you.

コメント

このブログの人気の投稿

Power of sentence/文章の力

海外の雑誌に載りました。今週は秋まつりです。

古布衣と古道具