Make efforts / 日々の積み重ね






こんにちは。
毎日パッチワークについて研究しています。
私が20代でバリバリ古着が大好きだった頃、毎月発売されていた『Free & easy』を読みまくっていました。
著名人が持っているビンテージ古着を見せられて、貧乏な若者の反骨精神を震え上がらせて、日々勉強していました。

Hello.
I am researching about patchwork everyday.
In my twenties, I was buying the book “Free & Easy” every month and then I was reading it everyday.
There were many vintage clothes collection of famous people in the book.
I was poor young guy, I was shown them and could have a rebellious spirit.
So I was learning about vintage clothes everyday.



そして今、InstagramやPinterestというSNSが生まれたことにより、ビンテージもパッチワークも刺し子も全て見れます。
だから私は必ず日々勉強しています。
今となっては、パッチワークをいかに自然に配置出来るかを考えて参考資料を探しています。
そして保存に保存を重ねて、私の『いいねと思った画像フォルダ』は1000枚を超えました。

Now, there are SNS, like Instagram and Pinterest. If we check them, we can find many pictures of vintage clothes and patchwork clothes.
So I am researching them everyday by SNS.
And then, my folder fills up with those pictures.



日々新しいパッチワークの参考画像を探して、日々配置の仕方や縫い方、生地の合わせ方、いろいろやっていく中で、それでも私はまだまだだなーと思っています。

Everyday I am looking for reference images, I am learning method of mending layout, color scheme and more.
But my skill is not there yet.



作ったものは今持つ技術やセンスの最高を目指しますが、次に作るものはさらに上を目指したくなる。それが職人の世界であり、挑戦し続ける上で、欠かせないものなのかなと思いました。

I make using all the technic I have now.
But I hope that the next work is more best than previous works. Always I want to keep best my works. It’s very difficult.

コメント

このブログの人気の投稿

Power of sentence/文章の力

海外の雑誌に載りました。今週は秋まつりです。

古布衣と古道具